Ginecologie

ginecologie bucuresti

Uterul retroversat - Întrebări frecvente

Uterul retroversat este o afecțiune mult mai comună decât vă puteți imagina. De fapt, această afecțiune este diagnosticată anual la un număr mare de femei (una din 3-5 femei). Mai jos veți găsi o listă cu răspunsuri la cele mai frecvente întrebări despre uterul retroversat.

Ce este uterul retroversat?

Uterul retroversat este o afecțiune cunoscută în mod popular și ca uter „dat pe spate”. În mod normal uterul este orientat către anterior, imediat în spatele vezicii urinare, către simfiza pubiană. În cazul uterului retroversat, el este orientat catre posterior, spre sacru. La naștere, uterul este intr-o poziție intermediară, în mijlocul pelvisului, între simfiza pubiană și sacru.

Care sunt simptomele uterului retroversat?

În majoritatea cazurilor nu există niciun simptom caracteristic. Atunci când acestea apar este posibil să includă: dureri menstruale și/sau în timpul actului sexual. De asemenea, mai pot sa apară: dureri de spate (premenstruale sau menstruale), flux menstrual modificat (uneori se pot elimina mici cheaguri), infecții urinare mai frecvente și infertilitate.

Care sunt cauzele?

Este bine cunoscut faptul că cea mai comună cauză este cea genetică. Aceasta înseamnă că femeile se nasc cu uterul în aceasta poziție. Totuși, afecțiunea mai poate să apară și din alte cauze cum ar fi condiții determinate de sarcină, menopauză, probleme de reproducere.

Cum se pune diagnosticul?

În cazul in care aveți unul dintre simptomele menționate mai sus, trebuie să consultați medicul. Uterul retroversat poate fi diagnosticat atât la examenul clinic, cât și prin examen ecografic.

ginecologie bucuresti

Cum se tratează?

Există numeroase opțuni de tratament pentru femeile care au dureri sau discomfort din cauza uterului retroversat. Acestea includ exerciții fizice, pesare (inele vaginale) și chirurgie. În urma consultului de specialitate, puteți beneficia de un tratament adecvat pentru fiecare caz în parte.

Care sunt complicațiile?

În general, femeile diagnosticate cu uter retroversat nu ar trebui să iși faca probleme pentru că aceasta afecțiune nu generează, de obicei, complicatii. Totuși, din cauza condițiilor particulare, femeile diagnosticate cu această afecțiune pot avea: menstruații neregulate, ovulații neregulate și, implicit, infertilitate – în sensul că pot rămâne însărcinate mai greu.